onsdag 6 augusti 2014

KK-joggens kvartsmara....

Kvartsmaran här i stan gick av stapeln igår kväll så för att ladda upp ordentligt så åkte <3 och jag till Hjortkvarn för att lassa i oss glass. Första gången där så är det lätt att bli helt överväldigad och rådvill över alla smaker man kan välja på men det löste sig till slut ;-)
Nöjda åkte vi hemåt, slappade och mötte upp firmans alla deltagare på stan. Lillflickan sprang sitt lopp först med bravur och kvart i 7 var det motionsloppet på 5,1 km som kickade igång och min svägerska dominerade mina grabbar fullständigt genom att kubba i mål på 23 minuter, knappt andfådd. Kul som tusan och grattis till henne.
Kvart över 7 gick starten för oss som tog Kvartsmaran och allt kändes bra. Mycket folk, okända, bekanta och kunder runt banan ger en härlig skjuts så farten var god. Upploppet är alltid lika roligt och undertecknad sprang in på knappt 55 minuter :-) Kolla filmsnutten här, som tyvärr inte funkar på Appleprodukter....

http://www.marathon.se/racetimer?v=%2Fsv%2Frace%2Fshow%2F2088%3Flayout%3Dmarathon

Nöjda som tusan firade hela laget med respektive på en lokal restaurang. Skön dag. Och så här nöjd ser jag ut mumsandes på en välförtjänt chokladboll strax efter målgång...



Apropå dagar så glömde jag bort Alla systrars dag häromdan men hon snikade in sig på firandet igår trots att hon inte sprang själv så jag är nog förlåten, hoppas jag, haha men idag däremot är det Hiroshimadagen och här kan ni läsa mer om den: http://www.svenskafreds.se/hiroshimadagen-6-augusti

Det är även Internationella dagen för frisk andedräkt och om man polar med en tandsköterska så bör man skärpa sig denna dag så en minttablett kanske är på sin plats, oavsett vem man dejtar ;-)



3 kommentarer:

  1. Kul att jag fick vara med!
    /Elin

    SvaraRadera
  2. Minst sagt överväldigad. ... lite lätt hysterisk skulle jag nog säga ��

    SvaraRadera
  3. Jättekul att du var med Elin.
    Nejdå, hysteriskt är väl att ta i ;-)
    J

    SvaraRadera