söndag 26 juli 2015

Äventyret fortsätter...

Efter vad det kändes som tusen timmar så anser jag tankarna klara till kylarhelvetet, förutom övre o undre anslutning plus påfyllnadslocket och lödningen vilket kommer bli nog så jäkla komplicerat.


När fästena var klara så visade det sig att de också tog i fläkten så det var bara att göra om göra rätt.

 Polarn Bernth o jag drog ner till mörkaste Småland i Fredags för att hälsa på en ny gammal bekant. Vi har haft mailkontakt i ca 2 års tid och nu var det dags att ses. Som ni kan se på bilderna så hade han en hel del kul bilar vilket varav jag fick mig en rejäl åktur i ett par av de. Fordracern här nedanför är ett gammalt bygge av Sven Rådström, känd gammal Hotrodder som har gått bort men bilen lever o kan sparkas ordentligt kan jag lova. Likadan motor som i mitt pågående bygge men med en 4ventils Rileytopp. Googla på 4 valve Riley head o njut :-)

 Nästa bil jag fick åka med i var den här som dessutom är en riktig tv-kändis. I veckan så gick det ett avsnitt av Bil o båt-tokig där den var med o självaste Persbrandt fick sig en åktur.
Har ni aldrig hört/kännt/upplevt en Miller så har ni missat nått. Nu dräller det ju inte av Millers men får ni möjlighet så förstår ni ;-)

 Kom inte tomhänt från polarn utan han gav mig denna bok. En riktig How-to när det gäller gamla race-byggen så den ska lusläsas.

Min vän Bernth tog lite mer bilder och det kan ni kolla in här : http://58sevieldo.blogspot.se/2015/07/miller-motor-och-bil_24.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar