torsdag 2 juli 2015

Pyssel...

En av fördelarna med mitt jobb och även min hobby är alla människor man träffar. Alla har sin historia och har jag tid så lyssnar jag gärna. Även när en del kunder/bekanta lämnar in nått jobb så lyssnar jag noga på vad kunden eller vännen vill och såklart tolkar jag helt fritt efter deras önskemål som till exempel det här. Min gode vän Rikard lämnade in för en tid sedan fläkten till hans snart färdigrenoverade Volvo P1800. Ett sagolikt fint arbete har han lagt ner så naturligtvis ville han att själva fläkten skulle hålla samma klass.
Jag blästrade av den, grundade den o lät den hänga tills vi helt plötsligt skulle lacka nått Volvogult och då slank den med, dock blev jag inte helt nöjd då jag fick en förarglig rinning på den och med tanke på vilken klass Rikard håller så tänkte jag att nä, den får han inte förrns jag gjort om och gjort rätt...
Tiden gick och jag håller såklart koll på hans blogg http://min-p1800.blogspot.se/ för att med glädje se hur arbetet fortskrider...
Hur som helst, förblindad av ett dåligt samvete och ovan nämnda fria tolkning av vad kunderna vill ha så hade jag helt plötsligt en slatt blå färg i sprutan, närmare bestämt Ral 5009 och med tanke på att hans bil, P1800, är så svensk den kan bli så tänkte jag att han blir säkert jätteglad om jag lackar den i färger som bättre överensstämmer med det han trodde sig vilja ha...

Visst blev den fin...?


2 kommentarer:

  1. Den skulle jag haft framför tvn när vårat pojklag van EM...
    Klart en svensk bil ska ha en blågul fläkt!

    SvaraRadera