torsdag 9 juli 2015

Nu är det dags...

Med vadå kan man fråga sig...? Jo att ta tag i saker o ting och i mitt fall träning. Min gode vän Rikard kom förbi idag, han med http://min-p1800.blogspot.se/ och vi fikade en stund och började prata om träning, utebliven träning och vikten av att röra på sig. Han har, precis som jag av olika anledningar slutat med sånt. Dylikt är rätt vanligt men allt går att ändra på så jag tänkte så här och lade fram min tanke till honom.
10 om dan räcker sa jag och han sporde: 10 vadå...? Jo, 10 st Burpees om dan fram till den 3 Oktober ska vi göra. Jag visade hur man gör och vi tog i hand på't. Så, om någon av mina läsare känner för att helt enkelt bara göra samma sak så gör't ba. 10 om dan fram tills 3 Oktober och då vill jag gärna höra ifall det har gett nått resultat. Den Burpee'n jag visade var nu kanske inte helt korrekt så jag snokade rätt på den här:
https://youtu.be/JZQA08SlJnM  Haringet ljud på den här datorn så jag har ingen aning om vad hon pratar om men det ser vettigt ut så kör ba. 10 om dan. You can do it!!!

4 kommentarer:

  1. Haha, kul. Nu jäklar :-)
    J

    SvaraRadera
  2. Vi pratade inte bara träning utan även behov av blinklampor och handsignaler... Hittade lite wiki-info.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Hand_signals
    "In some countries (such as in the Czech Republic,[1] Canada, and the United States), hand signals are designated not only for cyclists, but for every vehicle that does not have signal lights or has damaged signal lights. For example, drivers of older cars and mopeds may be required to make hand signals.
    Det ser inte bättre ut än att du måste ha blinklampor, om du nu inte ska åka till US med rodden../Richard
    PS även dag två avklarad...

    SvaraRadera
  3. Skapligt. Haha, kul med handsignaler.
    Samma här, 07.10 gjordes dagens pass.
    J

    SvaraRadera