torsdag 23 juli 2015

Kylarrhelvetet...

Rubriken syftar inte på vädret vilket kan vara lätt att få för sig utan snarare övre tanken till min kylare. Trodde den var klar o frid o fröjd, tjo o tjim sådär va så visade det sig att det var på tok för kass frigång mellan tank o självaste fläkten. Justeringar upp o nedåt var lönlöst så idag togs det tunga beslutet att kapa isär skiten o göra om, göra rätt! Sagt o gjort...

Här är biten som brutalt kapades bort.

Kass bild men innan självaste tankarbetet påbörjades så gjorde jag ett par fästen för de övre gummikuddarna som håller hela paketet på plats...

Lilla biten som ligger lite nonchalant framför cellpaketet är alltså min nytillverkade bit som även den blev helt kass :-( Jäkla mörker men bara att ta nya tag så snart som möjligt.

Men varför har det blivit så här tokigt kanske någon nyfiken undrar o ja, den frågan har jag ställt mig själv också utan att få nått vettigt svar ;-) Mätt för dåligt, för lite, nån millimeter här eller där så vips så blev det för tight eller...? Tja, nått sånt faktiskt, haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar