onsdag 1 juli 2015

Pyssel...

Verkar gå en vecka mellan inläggen och det betyder bara att jag har mycket att göra, inte att jag är lat, dock ska jag försöka skärpa mig på den punkten...

Gjorde en lucka till kylarmaskeringen/grillen för en tid sedan. Använde enkom ett enkelt hemgjort handverktyg för att bocka kanten så det var skoj. Kolla bilderna...

På plats ser det ut så här...

 och lyfter man på locket så hittar man locket till kylaren...

 som även funkar som en kopphållare. Tanken är att ifall jag smiskat landsväg nån
 timme eller två så kanske rovan behöver svalna och undertecknad en kopp java så, ni hajar... ;-)

Well, har nu beställt ett cellpaket som förhoppningsvis kommer till helgen. Det blev inte ett av modell "bikaka" utan ett mer traditionellt då det visade sig att de som vi anser vara moderna i jämförelse med ett bikake-paket började användas redan 1910. Pratade med en gammal man på en bilkylsfirma som drog lite intressant bilkyls-historik. Spännande värre kan jag lova...

Mer då...? Jo, väntar med spänning på ett original tändsystem till bilen då jag inte ska vare sig starta den eller köra in motorn på den högställda race-magneten jag har. Den ska kopplas in när motorn är ordentligt inkörd istället. Har även beställt ett par framlysen som jag tror ska bli bra till bilen. Bilder på allt kommer, den tålmodige får alltid sin belöning ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar