torsdag 11 februari 2016

Projektet har startat igen...

Efter en tids stiltje är det dags. Inspiration och ork har inte riktigt infunnit sig men nu så.
Det första jag tog tag i var länkagen mellan fuggarna. Först beställde jag ett per tlf och det vart helt fel. Mina Strombergare är lite mindre o lite annorlunda än de vanligare 81 och 97orna om jag har förstått det rätt. Well, skam den som ger sig. Lite rostfritt stångmaterial skakades fram och även ett M5 gängsnitt. På med olja och jäklar vad illa det gick. Misstänker att mitt gängsnitt var av undermålig kvalité men rätt som det var så dök en bekant upp, med en fullt utrustad firmabil ;-)
På't igen ba. Upp med stången i fräsen, lägsta varvet och olja på snittet så badabom badabing, klart!!
Well, då jag gängade om från tum till mm så fick  länkhuvudena och låsmuttrarna gängas om också men det gick fort.

Den här metoden är väl inte att rekommendera men det gick bra, tryggt o säkert ;-)

Hopkopplat o snyggt. Dock återstår att koppla ihop de med gaspedalen så ett länkage måste kluras ut.
Bilder kommer i sinom tid...

Nästa bekymmer är det här. Batteriet ska eller snarare vill jag montera bakom instrumentbrädan där det är minst i vägen men ett helvete att montera. Ett krux vid montering är ifall det blir kortis mot karossen och det får inte ske.

Vet inte varför bilden blev gigantisk men där nere syns batteriplattan men jag vete tusan. Ett gelbatteri som monteras upponer vore kanske det bästa men 6volts i rätt/bra storlek är inte lättfunnit men som sagt, skam den som ger sig...

2 kommentarer: