torsdag 4 februari 2016

Så...

Sådär. Svetsjiggen jag gjorde var för att hålla delarna på plats till min nya MinnesÄngel. Helt i rostfritt stål så bör den tig-svetsas och min gode vän Bernth släpade hit sin svets med allt vad det innebär för att tiga ihop delarna...


Svets-jiggen med delarna nysvetsade...

 Lite polering återstår men det tar sig.


 Kanske svårt att se men blank är den, dock ska det gnos lie till på den.

Kroppen är ca 35 cm lång och utskuren ur en 6mm rostfri plåt. Vingarna är 4 mm tjocka. Alla kanter har jag handslipat o filat till en mjuk o fin radie. Därefter är allt slipat med först 240 papper, följt av 400 papper innan roterande diskar av scotchbrite användes. 2 olika sorters polervax blev det för den slutgiltiga poleringen.

Då det är Världscancerdagen idag så tänkte jag försöka sälja den här, Nr1,  till högstbjudande och donera pengarna till barncancerfonden. Vet inte riktigt var den ska "läggas" ut för att försäljningen ska ske men det får jag klura på.

2 kommentarer:

  1. Den blev riktigt fin
    /bop

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min vän. Har flera på gång, bl.a. en i mässing. Tror de kommer se bra ut ihop.
      J

      Radera