lördag 13 februari 2016

Pyssel...

Well, det där med batteriet jag skrev om sist löste sig bra. Jag la ut frågan på Instagram om vilket batteri som var litet, smidigt och kraftfullt och flera föreslog Optimas 6 volts-batteri. http://www.optimabatteries.com/sv-se/products/redtop/detail/rt-s-21/ 

Verkar vara bra grejer och priset på ca 2500, kanske några hundringar lägre är inte så farligt dyrt tycker jag.
Men, istället för att bara rusa iväg o köpa ett innan jag har provat ut ifall det får plats vill jag inte så hmm, vad göra...?

Tja, rotade fram några träklotsar och började såga till de. Fram med en rulle tejp, lite skruv och några sprejburkar så vips, så hade jag en exakt kopia på ett Original Optima 6 voltsbatteri.

Färdigsågade klotsar o tejp...

 Tadaa ;-) En exakt kopia...

Smidigt som tusan nu att prova ut vart batteriet ska sitta. Det ska dessutom i och ur då o då, det ska sitta tryggt o säkert ifall nått händer osv men det blir bra det här. Ska beställa ett på Måndag så jag kan tillverka en batterihylla/låda som typ bara "klickas" på plats.
En annan fördel med detta batteri är att det kan monteras liggande. Toppenbra va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar