måndag 17 juni 2013

5.36.43

Tja, gick upp strax efter 4 i morse. Käkade en lätt frukost, slappade lite och tog på mig mina träningskläder. Knallade ner till starten med tusentals andra och hittade min plats. Helt lugn, lite lätt skuggboxning för att värma upp och ca halv 7 gick startskottet. Började lufsa i min egen takt, luvan uppfälld och mitt mantra gick igång. Det går bra det här men jag är inte framme än...
Första milen gick fint. Nästa med men sedan kom backarna. Satan vilka sugiga backar kan jag lova.
Många band efter sträckan som lättade upp. Många Harleyåkare som var volontärer så det var skoj förutom att det bara var en rättrogen, han körde en gammelharley alltså ;-)

Joggade lite med en snubbe som vek av en stund, kom tillbaka efter några minuter med en påse i handen. Look what I bought, frågade han. Jag såg direkt vad det var. Wth, have you bought yourself some booze.....? Jepp, svarade han. U want some? Haha, vilken sköning. Lufsade och gick om varannat,  ont som satan överallt. Drack vatten på alla stopp som en duktig pojke och till slut, efter 5 h och 36 min så sprang jag i mål. Blev så glad så några tårar kom. 5 36 är ju ingen jättebra tid men jag är nöjd som tusan :-)
Efter målgång och lite vila så åkte vi bil till hotellet. Tappade upp ett bad med Anika-olja i. Fick frossa efteråt men lite massage fixar det mesta.

Slappade nån timme innan vi tog bilen ut till Berkely. Kalasskön håla och vi hittade en stor Flea-market som vi gick till. Ett band med 10-12 pers spelade på trummor, en snubbe skötte trumpeten mästerligt och stämningen var på topp. Så jäkla skönt var det. Käkade lite karibiskt från en vagn som var sagolikt gott. Strosade / stapplade i solen och mådde fint.
Styrde vidare mot Walnut creek och hittade en Garage-sale. Snubben som hade den var helt vild. Norskt ursprung men visste inte varifrån. Hade jobbat för CIA och pratade Vietnamesiska, Arabiska och nått mer. Kunde skriva   Hebreiska och Hieroglyfer. Hela huset var belamrat med skumma grejer. För mycket att lista men snubben var helt vild.
Jaja, ett restaurangbesök senare så var det dags för sängen.
Vi hörs

4 kommentarer:

  1. jävligt bra gjort!!! grattis :-)

    uffe

    SvaraRadera
  2. Tackar :-) Bortsett från en helvetisk träningsvärk så känns det jäkla bra.
    J

    SvaraRadera
  3. Grattis som fan,Pilgrim! Duktigt jobbat med vattendrickandet / Kristina

    SvaraRadera
  4. Tack som tusan :-)
    J

    SvaraRadera