måndag 3 juni 2013

Länge sen nu...

Fasiken vad tiden går. Tänkte jag skulle skriva lite om vad som sker ba :-)
Åker snart till SF för mitt Maratonförsök. Gruvar mig en del trots att jag har tränat hyfsat. Hittade på en träningsform som jag kallar för The Redneck-run. Det innebär att jag blir skjutsad till Vingåker och väl där så springer jag hem :-)
2 mil om jag håller mig på stora vägen, 2,7 om jag håller mig till småvägarna. 2 mil funkar skapligt, 2,7 funkar hyfsat... Det blir lite stumt mot slutet men men...

Projekt då? Tjaa, donar på med massor som vanligt. Har bla gjort några små Tikistatyer:


De är gjorde i 2mm stålplåt, är 25 cm höga och de kostar 400:- st. Vill man så kan de lackeras i valfri kulör mot ett litet tillägg. Ett värmeljus passar perfekt i de ;-)
Den stora på 5meter jag gjort heter Mighty Mo. De på 2,5 meter heter Teeny Tiki's. En-meters krabatens namn är Screamy Tiki och den här lille rackarn heter Little Mo. Bra va?

Var dessutom till Sthlm för några veckor sedan för att käka här: http://flippinburgers.se/
Satan vilka goda Burgare. Ord kan knappt beskriva den. Var tvungen att köpa boken såklart :-)


Riktigt bra bok, blir hungrig direkt kan jag lova.

Mer då...? Jo, resan till Ukraina på motorcykel blir tyvärr inte av. Skulle ju dit med en gammal bekant men han har fått någe knas med kärlkramp så bättre han blir hemmavid. Får hitta på nått annat resmål om tiden går ihop sig. Har haft det hektiskt med mycket, både på gott o ont.

Var en sväng till Askersund för några veckor sedan. Bodde en natt på http://www.hamnhuset.se/ som var kalastrevligt. Otroligt mysigt hotell. Brände även några spänn på http://www.venuschoklad.se/ som har praliner av yppersta klass ;-)

Är ju rätt nöjd med mycket i livet och har väl just inget att klaga på men en detalj som gnager mig är att det känns som om jag försummar mina fantastiska vänner. Från norr till söder, i Norge och andra länder. U och TQ i Hudik. M och St i Katrineholm, HJ i Norge. J i Östersund och hans grannar plus alla andra. Tänker på er alla när jag är ute o springer. Håhåjaja...

Hoppas ni alla mår bra :-) Vi hörs

5 kommentarer:

  1. här i hudik så vi vägar av ukraina standard så välkommen upp.

    uffe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det borde gå att få till :-)
      J

      Radera
  2. Önskar dig STORT lycka till med maran i SF!
    Håller alla tummar jag har!
    Tycker absolut inte du försummar vår vänskap.
    Vänner finns kvar i alla väder, när stormen lagt sig.
    Du är ett enormt stöd för mig (i du vet vad). (konstig svenska, men du vet vad jag menar) Jag är glad att ha dig som vän och förtrogen!
    /St

    SvaraRadera
  3. hej bläster, jag är vän med St o svärmor till janne i holmatorp o skulle bra gärna vilja träffa dig, hör gärna av dig till siw genom St

    SvaraRadera
  4. Tack. Det låter bra.
    Klart vi ses vid tillfälle.
    J

    SvaraRadera