söndag 16 juni 2013

Snart så...

Phuuii, bytte hotell igår så vi hamnar närmre starten. Skapligt kyffe må jag säga. Torkat blodstänk på duschdraperiet och den kontinentala frukosten bestod av minimuffins, wienerbröd och blaskigt kaffe men jag sover som en stock trots polissirener och gap o skrik från gatan så... :-)
Vi stack ner till Maraton-expo't senare igår. På en stor affisch stod det: The race that even marathonrunners fear... Kika på det här: http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703283004575363214110587160.html

Är nervös som tusan, irrationell och väldigt tystlåten. Vad har jag gett mig inpå, tänker jag...
Tja, om ca 7 timmar går jag upp, äter nått för att sedan traska ner till starten som går 06.30 och  runt 6 timmar senare så är det över förhoppningsvis :-)

Nog om detta. I morse tog vi bilen till Sausalito och hittade Fred's Coffee shop. Känt för mycket och jäklar vilken mumsig frukost vi fick. Googla på't och om ni ska till San Francisco så är Fred's värt ett besök.
Körde sedan ner till hamnen i samma by och kikade runt. Jäkla kostligt ställe med utsikt över Golden Gatebron och Sf.
Kosan styrdes stramt vidare mot Stinson Beach för några timmars slappande på stranden och ett dopp i The Pacific Ocean. Kallt men skönt.
Drog sen vidare till Muir Woods som är en nationalpark med Redwoodträd. Fantastiskt ställe. Nästan så man blev religiös. Mäktiga träd.
Hungern pockade på och vi åkte tills vi hittade Outback Steakhouse som hade mat i världsklass. Lassade i mig pasta, kött och skaldjur. Kika här : http://www.outback.com/restaurant/locations/CA/Sausalito/Sausalito-(Golden-Gate)/Index.aspx
Mätta o belåtna åkte vi till hotellet. Träningskläderna är framtagna, få timmar kvar nu.
Vi hörs

2 kommentarer: