söndag 30 juni 2013

Tid.

Tid är ett märkligt fenomen. Om man inte tänker så mycket på't så går tiden fort som tusan. Better watch out, time waits for no one, som The glimmer twins så vist skaldade.
Efter hemkomsten från Sf tog allt en vådlig fart. När träningsvärken och smärtan lugnat sig så var jag tillbaka till gymmet. Har inte joggat något utan bara kört styrketräning. Skönt är det, mest pga av en  balans i livet jag hittat :-)
Pysslar med mina projekt i maklig takt, har haft min årliga fikaträff som återigen tack vare besökarna blev kalaslyckad.

Tog med min systerson för en tid sedan på Fast & furious 6. Svinbra film med vild action och tung musik. Kika på trailern här: http://www.imdb.com/title/tt1905041/?ref_=sr_1
Dessutom gick jag på Man of steel häromdan. Riktigt bra den också men inte lika tung musik som i ovannämnda film, ha ha. Kolla in trailern här : http://www.imdb.com/title/tt0770828/?ref_=sr_1

Idag tog jag hojen till Kjula flygfält för lite dragrace. Vaknade skapligt, god frukost och sval luft gjorde turen underbar. Racet gjorde mig inte besviken, plus att det var fullt med coola roddar, balla hojar, tuffa kustombilar och trevligt folk. Efter några timmar klippte jag iväg till Skogstorp och hälsade på en av mina äldsta vänner. Vi jobbade ihop ett tag för knappt 30 år sedan och har umgåtts sedan dess. Skön snubbe är det och en riktigt god vän.
Well, efter kaffe, glass och massor med snack kände jag gasbegäret så hojen startades upp och jag valde småvägar hem. Från Skogstorp mot Hållsta. Därefter mot Hälleforsnäs vidare mot Floda-trakten och därefter hemåt. Perfekt timing för vid kommungränsen kom regnet. Nåväl, inget bekymmer med det när dagen blev så lyckad. Mer sånt önskar jag alla :-)

Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar