fredag 21 februari 2014

Mera pyssel...

Håller på o kikar igenom lite grejer till projektet. Försökte mig på ett montage och det blev såhär, eller sådär kanske ;-)    Kolla in o dräggla för lite mysigt blev det i varje fall...

Överst till vänster. Den Italienska Record-toppen. Ett trimtillbehör från tidigt 30-tal. Ventilkåpan glänser till höger ett snäpp ner.
Höger längst upp. Två st Strombergare från en Vedette. Aningen mindre än de klassiska 97orna och fördelen är ett rappare gas-svar. En gåva från min polare Emil, och utan honom hade jag varit som en fisk på torra land. Nyrenoverade och färdiga för montering, när den dagen kommer...
Längst ner till vänster. Ansen-kåpan som täcker högersidan på motorn. Innanför den så syns stötstängerna och lite annat. Mellan toppen o kåpan ligger vipparms-bryggan, lyftarna och nämnda stötstänger. Har beställt nytt men fotot hade inte varit komplett utan de.
Sist, nere till höger ligger det jag fupplade med igår kväll. Bara kul grejer det här, eller hur...?


Well, kul med foto men jag är inte tillnärmelsevis lika vass som min polare Jocke. Kolla in hanses bilder här: 
http://joakimeklof.tumblr.com/    eller lika duktig som min polare Bernth med El Dorado -58an som ni kan kika på här:  http://58sevieldo.blogspot.se/   eller lika tålmodig som en annan polare. Han donar med en P1800 och ni kan kika här: http://min-p1800.blogspot.se/

Kände för att promota lite duktigt folk bara :-) Både Bernts Caddie och P1800an ska bli skoj att få se på vägen.



2 kommentarer:

  1. Ser bra ut dedär! Som ett danskt smörgåsbord!
    /Bop

    SvaraRadera
  2. Och det som är så gott :-)
    J

    SvaraRadera