söndag 23 februari 2014

Känslostormar...

Allt som jag pysslade med i Fredags kväll lastade jag in i min lånebil på Lördags morgon och drog åstad till Stockholm. Levererade allt till motorrenoverarn och vi snackade igenom en del detaljer. Väntar fortfarande på grejer från Us of A och förhoppningsvis är det på väg nu. Det kommer ta ett tag till innan motorn blir klar men det känns helt ok.
Efter det var det dags för upptäcksfärd. Bilen styrdes iväg med destination Värmdö, närmare bestämt konsthallen Artipilag. Hade läst ett reportage om grundaren till Babybjörn att han och hans fru, Björn och Lillemor Jacobsson lät bygga en konsthall i Stockholms skärgård. Först lät det lite vulgärt men ju mer jag läste, desto mer insåg jag motsatsen. Svårt att förklara men så otroligt välbyggt, med naturen. Arkitekt Johan Nyren har gjort ett fantastiskt jobb. Kolla in här: http://www.artipelag.se/sv
Well, en halvtimmes biltur senare var jag framme. Tog stigen upp genom skön en natur och stället lämnar ingen oberörd. Det pågår en utställning där som jag kikade på och varje heltimme så var det in introduktion om utställningen som jag lyssnade. Väldigt bra med tanke på att jag är rätt okunnig inom området men uppskattar såklart det jag ser. Kom på mig själv med att gå runt och le för allt var så genomtänkt och vackert.
Hade även bokat bord på restaurangen på övervåningen. De hade ett skaldjursbord jag kände att jag ville prova och satan så gott det var. Lokalproducerade råvaror av hög kvalité på allt. Otroligt skön stämning dessutom. Väl värt ett besök och två tummar upp :-)
Men, medans jag satt och åt så var det en person som ständigt fanns i mina tankar. Min kompis ligger fortfarande på Karolinska så jag tog mod till mig och åkte dit. Visste inget om besökstider men det var inga bekymmer. Traskade upp till hans avdelning, pratade med sjuksystern och undersköterskorna som förklarade situationen. Han ligger fortfarande nersövd av olika anledningar men jag satt där ett par timmar och pratade med han. Vill tro att han hörde mig så jag pratade på om bilen, motorcyklar, Marrakech, mat och massor med annat. Har inte känt mig så nere på länge för det var hemskt att se men försökte vara stadig på rösten. Personalen på rummet var otroligt duktiga och hade järnkoll hela tiden. Vi får se tiden an och hoppas på det bästa.
Stannade till hos min bror på hemvägen. Kände att jag behövde prata av mig och leka lite med brorsbarnen. Kom hem sent som tusan, helt utschasad. Hajar ni vilken dag? Glädje, sorg och glädje igen. Håhåjaja :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar