söndag 9 februari 2014

Pyssel

Hektisk helg trots lite feber o depp. Fortfarande inget nytt om min vän som ligger nersövd på Karolinska. Tänker att inga nyheter är goda nyheter eller? Dock är väntan ett helvete och mina tankar går till hans familj. Vad de går igenom önskar jag ingen.
Håller mig sysselsatt med att inte bara jobba i helgen utan även vara både katt o kaninvakt åt mina andra vänner som har fått barn, dessutom barnvakt igår kväll åt mina härliga brorsbarn. Vi kollade på Melodifestivalen o käkade popcorn. Skönt att fly en stund med några som inte har ett bekymmer i hela världen. Kom hem halvtre i natt för jag ville till verkstan tidigt i morse. Blev väl inte så tidigt så jag misstänker att jag behövde vila. Skumt eh?
Well, pyssel med bilen blev det och jag svetsade klart hållarna för Huvudbromscylindrarna. Kolla här:


Plåtarna, 3mm, som håller Huvudbromscylindrarna...
Ska smida till ett stag som förbinder de med bromspedalen
som syns därframme. Behöver ett knippe UNF-muttrar först dock.

 så här. Fick faktiskt slipa på aluminiumhusen för att få de närmre varandra.
Det behövdes ett tight paket pga en balk undertill plus ena gummikudden till växellådan
som satt i vägen men nu får det plats.

 När golvet är på plats så ser det ut så här. Där de gula plupparna sitter ska bromsrören vara.
Strax ovanför finner ni luftnipplarna och hållen som syns, där ska kopparrören
från bromsvätskebehållarna in.

 Håller även på att renovera vattenpumpen som kräver en hel del jobb. Den är ärgad o härjad men ett måste på ett dylikt projekt. Har satt i nya insatsgängor bla men den kräver som sagt lite till. Bilder kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar