torsdag 13 februari 2014

Villrådig...

Känner att jag vacklar i tro'n. Vill träna oftare än varannan dag och vill pyssla med projektbilen ännu mer. Tänker osökt på nått jag hörde i en film för många år sedan: You have to choose, you can't serve two masters... Vilken film jag talar om är enkelt. Någon som vet eller vill gissa..? Hursomhelst, slits mellan löpningen och skruvandet. Egentligen inte nått bekymmer men känner ibland att fan jag vill springa idag och lika ofta tvärtom, idag ska jag pyssla lite. Borde vara enkelt att bara göra det jag känner för men där tar envisheten över. Nä, jag SKA skruva idag för det har jag bestämt, osv... Ja, ni hajar?    Har dessutom fått en del designidéer på grejer jag måste tillverka så pyssel finns det:-)
Har kommit på att jag även kan träna fast jag känner mig lite febrig. Enda skillnaden jag gör, när jag tar ett pass på x-trainern är att kolla min puls hela tiden. Vet vad den ligger på i normala fall och såklart aningen högre när jag är krasslig men dämpar min iver ifall / när pulsen ökar markant. Bra va?

Har hunnit med en del på bilen så det känns bra. Donat klart med bromscylindrarna och staget från pedalen. Verkar funka bra. Bilder kommer när som helst.

Tyvärr inget nytt om min vän som ligger på Karolinska. Vet att de försökte väcka honom i Söndags med klent resultat. Vet inte om det betyder nått bra eller dåligt men tycker det känns olustigt som fan:-(
Vet att vi har bra sjukvård och att polarn är stark men känner att jag har svårt med humöret. Folk i min närhet säger att jag ser arg ut hela tiden. Sliter med lite annat med mig själv förvisso men mina tankar är ständigt hos min vän. Hoppas hoppas...

4 kommentarer:

  1. känner igen mig i din villrådighet, när man är på skaparhumör vill man ju skapa !!
    Men..... kroppp och själ mår bra av träning och dessutom får man bra ideèr när man tränar.
    Kanske räcker det med att dra ner lite på träningen så du slipper välja, du värkar träna väldigt hårt??
    MVH
    Lelle ( som köpte fj1200an)

    SvaraRadera
  2. Tjena. Kul att höra ifrån dig. Ja, ett lyxbekymmer kanske men ändock. Väntar förövrigt med spänning på bilder från ditt hojbygge...
    J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej !
      Hojbygget är igång men inte riktigt färdigt, Svingen är förlängd och stötdämparen håller på att moddas. Väntar på lite beställda delar ( bla avgassystem). Stuket blir precis som jag vill ha det ! Ska se om jag kan rulla ut den för lite foton idag.
      Lelle

      Radera
  3. Skapligt. Raskt jobbat.
    J

    SvaraRadera