lördag 15 februari 2014

Projektpyssel och annat...

Tog sovmorgon i morse. Inte min grej egentligen men jäklar så välbehövligt. Vi blev klara med ett stort projekt igår på jobbet som har tagit en hel del energi i anspråk och efteråt bjöd vi ut hela ligan på käk. Så jäkla trevligt. God mat o en hel del flamsande. Skönt att kunna slappa med sina jobbarkompisar, ett riktigt kalasgäng är det.
Well, strax innan lunch idag åkte jag ner till jobbet. Lite jobba blir det förresten både idag och i morgon men idag blev det mest projektpyssel. Kände att jag var tvungen att lösa dragningen av handbromswirarna en gång för alla och så här blev det...

Svetsade fast en stående plåt på golvet med några sidostycken.
Vet inte om hålen syns men den ska även skruvas fast mot karossen.

 Så här blev det. Känns stadigt o bra. 

 Wirarna kommer dras såhär. De döljs sen av ryggstöden till stolarna.
Det som är för tidigt att göra är dragningen under golvet men 
måste ha bensintankarna på plats men tror det kommer funka klockrent.

 Vet inte om det finns ett rätt eller fel sätt att bygga på men kom inte på något annat sätt. En tanke jag hade från början var att wirarna skulle komma upp framifrån och då tillverka nått form av länkage men det här känns bättre och med mindre felkällor...

Och nu då...? Tja, jag drar väl till gymmet en sväng;-) Det var förresten ingen som löste filmfrågan igår märkte jag... You can't serve two masters.. För enkelt kanske, haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar