tisdag 2 september 2014

Men va fan..

Phuuii, hektiskt värre. Har meckat med både det ena o det andra. Skönt med polare som driver på lite. Den ena, Mommo, är ivrig på att hjälpa till med Buicken som så snöpligt la av i somras när jag skulle göra mig till för fjällan. Trots en del försök så har jag/vi inte fått nån ordning på'n trots byte av svindyr tändmodul. Jaja, snart så, kanske ;-)
Nästa polare, Uk, en gudabenådad hojbyggare, kom ner till firman idag och monterade nya lagerskålar på min Hotrod-Harley. Och hur svårt är det då kan man fundera på men dessa var av typen med inbyggt rake och då krävs det lite måttande, mätande, tålamod och bra syn. Tålamod har jag men resten stod han för och bra blev det. Tänkte hiva dit gaffeln nån dag för att torrbryta lite :-)

Mer då.? Jo, projektbilen har fått sig en del uppmärksamhet också. Min polare Eilar har lagt några timmar på att rikta karossen så dörrarna smiter åt bättre. Ena sidan var kalas men andra krävde en del. Karln är i särklass en av de bättre på dylikt så resultatet blev bra. Lite mer fix bara så blir det perfekt. Andra tanken är på gång så det är skoj som tusan. Har även fått utskuret lite detaljer i rostfritt som ska sitta på instrumentbrädan. Ska försöka montera de i morgon så får ni se bilder på't direkt. Designen var en liten chansning men jag tyckte det blev bra plus att de fyller en funktion.
Hektiskt som sagt men skönt ändå.
Naturligtvis finns det ju alltid nått som grumlar glädjen och det är just nu att jag ligger nerbäddades feber, huvudvärk från helvetet och ont i halsen och det bästa är att om 11 dagar springer jag en  halvmara i Sthlm. Hade väl varit bra om jag kunde tränat lite till innan men just nu ligger jag mest och huttrar :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar