måndag 8 september 2014

Projektpyssel och...

Fick några snygga rostfria plattor utskurna till pedalerna häromveckan men de var för plana för mig. Velade ett tag men svängde förbi en bekant som jag vet har en skaplig hydraulpress och div mothåll liggandes. Kolla bilderna...



Snygg...

 Ett redigt stomp i den här rackarn...

 Liten skillnad men ack så viktig.

 Smidde även till ett stag som skruvades fast tja, ni ser själva. Huvudanledningen är att den delen är vek som tusan såklart men behöver även nått att fästa inredningen i. Näst på tur står motsvarande sida, där bromsvätskebehållarna sitter. 

Svetsade dessutom ihop den tunna remsan i överkant på ryggplåten. Den har säkert ett namn men ryggplåt funkar eh? Den var tunn och sprucken så efter att polarn Eilar riktade den förra veckan så sydde jag nu alltså ihop den. Små små ting som tillsammans ger en stark kaross. I överkant på nämnda ryggplåt satt det ju original en trälist troligtvis av Ask som stagade upp men jag tror jag svetsar dit en bockad plåt vad det lider. Bilder på det vid tillfälle ;-)

Apropå bilar så i senaste Bilsport classic så finns det en bil snarlik det jag bygger. Det är ett äldre bygge i Norge och dylikt är extra skoj. Köp den direkt hos er favoritnasare för det är en kul bil. Om ni har ett par såna lysen som han har så är jag intresserad. Betalar gärna runt 15 för de, ifall de är original vill säga ;-)
Polarn Janne skickade en länk som jag gärna delar med mig av. 
Kolla in denna pärla:  http://youtu.be/jQJGsE-p-nQ   Den har också såna lysen jag vill ha men bilen är läcker oavsett...

Träning då...? Nja, blev ju krasslig som tusan för en vecka sen och hostan tycks inte släppa. Snoret är ju bara att skita i men fan så trist förövrigt. På Lördag ska jag upp till Sthlm och springa DN Halvmaraton men just nu, när jag svettas bara jag går på muggen så känns det ju sådär. 
Tror ( hoppas ) det kommer gå hyfsat ändå, men är nöjd om jag fullföljer. De som känner meg vet att jag är sta så det blir nog fint trur eg ;-)
Här kan ni hitta mer info om loppet förresten: http://www.stockholmhalvmarathon.se/start/

Det är, enligt Temadagar.se, Internationella Läskunnighetens dag och även Internationella sjukgymnastikens dag idag och det låter bra tycker jag. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar