tisdag 9 september 2014

Projektpyssel...

Well, fortsatte idag med att tillverka en förstärkning för vänstersidan, delen bakom dörrn alltså. Tänkte medans jag höll på skulle jag göra om det veka fästet jag meckat ihop tidigare för bromsvätskebehållarna... Kolla bilden:

Så blev det. Mycket bättre än tidigare och sidan där är numera skapligt stadig.
Den observante ser att jag faktiskt har nitat ihop de båda delarna :-)

Är ju lite som i väntans tider så velar med vad jag ska ta tag i. Vill ha motorn nuuu men tids nog blir den klar. Anledningen är att vissa detaljer kan inte göras färdigt förrns rovan är på plats alltså. Kanske kan låna en av någon bekant... Hmm, ska lyssna runt lite så får vi se.
Under tiden kan rattstångsfästet tillverkas. Rostfritt kan bli bra eh?
Plattan till pedalerna ska svetsas på plats, de jag visade igår alltså men kan inte svetsa rostfritt själv så det får jag lämna bort eller kanske de ska mässing eller silverlödas...? Phuuii, svåra beslut det där :-)

Dagen D som i Motorkulturdagen 4 Oktober närmar sig med stormsteg. Många har hört av sig så det kommer bli en bra dag. Kustomcyklar, mopeder, fika, Bo Jensen och flera. Har ju en mängd grejer att ta tag i innan dess och även halvmaran nu på Lördag men vad är det jag brukar säga... Mycket att göra så ökar man. Enkelt, haha

4 kommentarer:

  1. rent praktiskt så kan du sy ihop skiten med magsprutan...fan, du kan tom skaffa rostfria elektroder till pinnsvetsen din! men cobra40/mässingslod blir bra mkt snyggare.
    pluspoäng för nitningen.

    /Bop

    SvaraRadera
  2. btw så blev moondiskarna apbra!

    /Bop

    SvaraRadera
  3. Du är en ständig källa till kunskap käre bror men moondiscarna ser bättre ut på bild än på plats tyvärr...
    J

    SvaraRadera
  4. Ngt annat som vore snyggt är ju att nita dit plattorna..

    /bop

    SvaraRadera