Hursomhelst, detta har jag donat med resten av dagen. Kolla in bilderna...
Köpte mig ett par AN6-anslutningar för slang som raskt glasblästrades.
De 2 90graders hamnade här tillsammans med en Y-koppling i mässing
jag hittade på en loppis för många år sedan. Köpte lite slang som försågs med väv och vips, nåja, så satt de på plats.
Vitsen med slangarna är att de ska kopplas till handpumpen för att trycksätta bensintankarna. Om det räcker för vidare färd eller om jag även kommer att behöva en konventionell bensinpump visar sig..
Det som inte syns i bilden ovanför är att jag borrade fel 6 ggr. Sant tyvärr. Svetsade igen de, slipade och borrade på nytt. Skulle gänga men bröt av gängtappen. Dräller ju inte av W3/16" gängtappar här så det blev till att hugga bort stumpen o borra för mutter på undersidan. Säg 3 timmar för 3 hål,2 slangar och 1 Y-koppling...
Blodvite hör till ;-)
Sen skulle baklysena monteras. Ivrig som tusan och helt utan fungerande TANKE-HANDLING-KONSEKVENS-tänkande så borrade jag käpprätt åt helvete. Inte bara ett ynka hål utan 3 st varav ett 22mm i diameter. Kolla bilden så förstår ni. Lamphuset är den svarta märkliga detaljen och hålen syns nedanför till höger...
Så här ser det ut från insidan. Länkmuttern håller handbromswiren och även ena skruven
för baklyset. Sexkantskallen som syns är alltså andra bulten som håller nämnda baklyse.
Grunnade lite på om det skulle gå att montera baklysena utan att borra hål i karossen men det här får duga. Tycker det blir hyfsat cleant och med rätt rostskydd så kommer det bli bra. En gummipackning mellan lamphus o kaross blir klockrent...
Summa summarum. En produktiv dag trots alla felborrningar och brusten gängtapp. En stund till innan läggdags och förhoppningsvis ställer jag inte till nått, peppar peppar...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar