fredag 12 september 2014

Projektpyssel, vånda och filmtips...

Tja. Hektiska tider, allt hopar sig. Trivs på ett sätt med det men samtidigt gnager det lite i mig. Tänker att det ger sig i sinom tid, gnagandet alltså, men det visar sig. Tog i varje fall några timmar i verkstan. Behövde tömma huvudet inför morgondagens evenemang. Återkommer till det strax.

Hur som, ett av stolsfästena satt aningen snett, knappt märkbart men jag såg det. Trägolvet som en snickare ska göra kommer få infrästa ribbor av ett ljusare träslag och då kommer det synas direkt. Inte ok med tanke på att de som bidrar med hjälp är duktiga som tusan.

Som sagt, det syns inte men fästet närmast är bortkapat, renslipat och
ditsvetsat igen, vridet nån grad bara och nu är jag nöjd med det...

Vånda var det... Ska ju springa DN Halvmaraton i morgon, aningen nervös trots att jag sprungit förr. Ryggen värker, nyss varit lite sjuk och jag är hyfsat otränad. Onekligen spännande men gruvar mig en hel del del. Tröstar mig med att det bara är 21 km och det tar ca 2 timmar att fullfölja och på så kort tid kan jag stå ut med mycket. Rapport på det kommer men wish me luck...

Filmtips ja. Var o såg Sin City: A dame to kill for häromdan. Den första filmen, som kom 2009 slog fullständigt undan fötterna på mig och så gjorde även den här. Stundtals tårögd för hur den är gjord, vyerna, karaktärerna och framförallt Marv. Mästerligt spelad av Mickey Rourke med odödliga repliker. Se den på stört för bövelen men kolla in trailern här om ni är nyfikna
http://www.imdb.com/title/tt0458481/?ref_=nv_sr_1

Aah, apropå nyttigheter. Varje frukost drar jag i mig en smoothie gjord på spenat, avocado, havremjölk, lite gryn och en matsked spirulina. Inte jättegott och tänkte skriva att man vänjer sig men nää, men den går an. Nyttig som tusan så ja, den går an. En av mina grabbar på jobbet som styrketränar en hel del föreslog att vi skulle ha en Smoothie-bytardag idag så sagt o gjort. Jag fick hans, bestående av 100 gram jordnötssmör, 100 gram nutella, 4 dl mjölk och 50 gram maltodextrin, alltså ca 1600 kalorier. Fy för i helvete så sött det var. Det skar i tänderna, fick tics i ena ögat och gick resten av dan och bara gulpade. Blää men tror ni han fick i sig min smoothie...? Nä, just det. Han gnällde o sa det var fan det vidrigaste han smakat. Hur tusan får du i dig det här, varje dag...? Hahaha,  tur smaken är olika :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar