tisdag 4 mars 2014

Såå...

Blev ett tag sen jag skrev men har haft fullt upp. Så mycket att jag för en vecka sedan blev, tja, krasslig. Illamående, yr. Vaknade på natten med en fruktansvärd värk i hela kroppen. Fortsatt illamående och ont i magen. Kunde inte äta o när jag väl fick i mig nått så var det pyttelite. Har väl ändå varit hyfsat aktiv, i synnerhet på verkstan. Bilder kommer. Blev även Live & Jive i Lördags och det var skoj. Försökte kränga lite Tiki-statyer med klent resultat men skam den som ger sig ;-) Träningen har fått vara ett tag. Tror att en av anledningarna till att jag blev dålig är för att det gick lite överstyr med diet och träning, dessutom att bara äta vegetariskt helt plötsligt kanske blev för mycket.
Tänkte jag även skulle skriva nått om min vän som har lagt på Karolinska ett tag. I Torsdag kväll fick jag beskedet att respiratorn hade stängts av och att det var en kort tid kvar bara. Outhärdlig väntan tills igår då han somnade in. Lugnt o stilla och han har det bra nu. Sorgen är enorm och mina tankar går tills han familj.
Minns att varje gång jag sa att jag ska göra det här eller det där, allt ifrån min vandring, bygga nått, ideer med motorcykeln eller lopp jag sprungit så sa han alltid, klart du ska, det är ju du. Alltid leende, alltid trevlig att prata med. Det går som på lite halvfart nu men vet att han skulle bli sur om jag inte fortsätter som vanligt. Blir tårögd av saknad och sorgen är enorm.
Vila i frid min vän. Vi ses.

2 kommentarer:

  1. Tänk om det fanns ett facit för livet, jag brukar tänka att man ska planera för ett långt liv men ändå leva som om man ska dö imorgon för man vet ju aldrig. Kanske ska man inte fundera så mycket utan bara leva på??
    Det är alltid tragiskt när någon i ens närhet går bort, men ibland kan faktiskt döden komma som en befriare ( fråga en cancersjuk som fått domen) och jag hoppas din vän inte lidigt lång tid.
    Men känns det inte lite bättre när du skapar i verkstan ? så är det iallafall för mig.
    Fj1200 projektet börjar närma sig slutet, väntar bara på några detaljer fr usa som tyvärr ser ut att dröja några veckor.
    Keep up the good work !!
    MVH
    Lennart

    SvaraRadera
  2. Hallå.
    Idel visdom hör jag. Verkstan är alltid en skön tillflyktsort och som sagt, han hade blivit ordentligt sur om jag inte fortsatte som vanligt.
    Same same, keep it up.
    J

    SvaraRadera