måndag 16 juni 2014

Projektpyssel...

Kolla kolla , som de vise i Nationalteatern skaldade när jag var i yngre tonåren! Ena tanken praktiskt taget klar. Tanklocket ska skruvas fast plus självaste inpassningen men fanken vad bra det blev. Enkelt, stilrent och maskinmässigt. Tycker den bara skriker race, och det ska dessutom dit en till. Vet att den kommer dröja lite men ingen fara med det. Polarn Marko, som jag trodde hette Harry i över 20 år alltså, har mästerligt knackat till denna. Har sagt det förr och säger det igen, utan mina vänner och familj, vore jag ingenting. Tack även till min synnerligen intelligenta halvbror Bop som åkte ärenden åt mig idag. Du är guld värd men jag visar det för sällan men tack för att du finns.

Enkelt tanklock med snäppfunktion...

 Där ligger den och ruvar, bara väntar på att få fyllas med 98 oktanigt guld för att Fordfyran ska få smiska landsväg ordentligt. Tålamod tålamod, lugn o fin. Ting tar tid som min vän HansJörgen brukar säga, ting tar tid :-)


För att tanka drar man ut främre röret och snäpper upp locket bara. Det pyssliga är sen att få dit röret igen för att det är ordentligt spänn på tyget. Vill ju inte att röven ska trycka sönder tanken haha. Måste kanske banta lite till eh?  Själva hörnen i golvet ska såklart matchas med tanken så några passbitar ska sys dit med miggen direkt jag har en stund över. Tror det blir bra till slut.

 Bromsrören o slangarna fram. Har klätt slangarna med ett vävt kabelhölje som polarn PJ skakade fram. 
Lite tidigt att göra det nu kanske men ville bara testa. 

 Blev riktigt bra tycker jag. Både för- o nackdelen med ett dylikt bygge är att det mesta syns så det bör bli bra och det ställer högre krav på mig. Så trivs jag bäst ;-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar