söndag 8 juni 2014

Pyssel, löpning och...

Men inte just i den ordningen. Tog en löptur igår, mest för att prova på igen. Efter förra lördagens löpning så fick jag en träningsvärk från helvetet som höll i sig 3-4 dagar. Funderade även på varför benen stumnar ibland när jag springer och svarat är såklart enkelt men inte helt självklart för en envis-kan själv- måste bara prova-typ som jag kan vara, haha. Jag menar, bästa sättet att lära sig är väl att testa sina egna gränser vad gäller kost o träning.
Så, ett dygn innan gårdagen löpning började jag stjälpa i mig vatten, åt ordentligt och drack ännu mer vatten. Ska jag bara springa en mil eller knappt två så behövs väl ingen vätska egentligen så länge man har fyllt på ordentligt i god tid innan....? Gissar väl men efter gårdagen tur så kändes det fint. Visserligen blev det bara knappt 14 km men det kändes kalas hela tiden. Ingen stumning överhuvudtaget och absolut ingen träningsvärk dan efter. Skönt som tusan :-) Ska inom kort prova ett längre pass för att även då testa lite, mest på kul alltså, haha.
Blev lite bromsrörspyssel på projektbilen idag. Är ju så fruktansvärt envis när jag får en bild i huvudet hur det ska se ut och det ska otroligt mycket till innan jag ger mig, både på gott o ont, men det här blir bra. Har redan fått beställa mer bromsrör för jag mätt för kort och ändrat lite grann under tiden. Iom att bak använder jag rördimensionen 5/16" så blir det dessutom krångligare och trots att det knappt kommer synas så blir det bra. Varenda nippel behöver dessutom bytas ut o de jag ska använda måste borras upp och den nya konan som ska göras lite mindre och jag kommer inte att kunna lufta systemet på traditionellt vis heller så ni hajar, det är inte gjort på en lunchrast :-) Tog lite bilder som just inte visar nått men direkt jag har några så visas de här.
Mer då...? Jo, var på en konsert i Lerbo kyrka. En kör uppträdde och det var så vackert. Gospel blandat med lite andra sånger och en otroligt skön stämning gjorde kvällen perfekt. När de sjöng den här så var inte mina ögon torra.
Väldigt fin sång som får bli Dagens låt : http://youtu.be/-zPQhmNG2aA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar