torsdag 19 juni 2014

Whohoo...

Så blev det. Alltså gårdagens Årliga Cross-overträff i Värmbol. Solen sken, bilarna glänste, hojarna likaså och folket verkade trivas. Kan fortfarande inte lägga ut bilder på paddan men har ni Instagram så kan ni söka på : johnnypersson1 och hitta lite bilder där. Vore jag inte så kapitalt oduglig på det här med data så kunde jag kanske gjort en färdig länk här bredvid så vore det grisenkelt för er men så kan det vara :-)
Träffen var kalas. Otroligt skön stämning, drösvis med bekanta och fina fordon i massor. Kul som tusan. Korvgrillningen och kaffeförsäljningen gick bra så överskottet på ca 1100:- skänks till välgörenhet som vanligt och i år blir det BRIS som får det. Tycker deras verksamhet är viktig och här kan ni kolla in de : http://www.bris.se

Innan fordonsträffen igår så rullade jag ut min egen projektbil såklart. Har inte sett den på håll sen inköpet i slutet på förra sommarn och hade glömt bort hur liten den är. Å andra sidan ser den både ettrig o aggressiv ( nåja ) ut men kul var det. Något som slog mig var att sittytorna lutar framåt vilket inte går an. Harnte tänkt på det förrns den stod ute på gården men det ska åtgärdas raskt. Kolla in bilden på stolen i det förra inlägget. Planen är alltså att höja de främre infästningarna lite drygt 40 mm. Tror det blir en schysst lutning då plus att röven inte tar i tanken. Alltid lite pyssel när nått nytt hamnar på plats men det hör till.

Mer? Jo, Midsommar i morgon har väl knappt undgått någon tänker jag...? Ska själv bara ta det lugnt med nära o kära och grannar och det ser jag framemot. Även att det är en långhelg känns skönt. Lite sovmorgon blir fint. Ska försöka mig på en löprunda i helgen dessutom. Blev ju sjuk och det satt i länge men nu börjar jag känna mig stark igen. Skönt :-)

Well, glad midsommar på er. Må fridens liljor förgylla er dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar