söndag 9 september 2012

;-)

Halloj.
Har fokuserat på min vän så därför har det inte blivit så mycket bloggande men så kan det bli ibland. Kom till Katrineholm i Torsdags och åkte ut till huset jag lånat av några mycket goda vänner. Huset ligger ca 5 meter från en sjö, helt lugnt o stilla så där trivdes vi. Lagade Bison-burgare av köttfärsen vi köpte på Bisoncampen jag nämnt tidigare. Jäkla skillnad på kött o kött. Hoppas någon lokal förmåga tar tag i Bison-biten för det är gott...

Lördag så tog vi tåget till huvudstan och strosade runt. Stjälpte i mig en hel del kaffe latte kan jag lova :-) Knallade bort till saluhallarna och köpte lite godsaker, bl.a. en salami med tryffel som var sagolik. Lite olika ostar och en rensteksröra plus en kräftstjärtsröra... Mmmmm ost, kex, salami och röra tills kvällsmat... Hajar ni?

Idag så tog vi det lugnt o packade. Lunchade ärtsoppa med grannarna, även det en Svensk specialité som jag ville visa så det var uppskattat. Tog bilen till Sthlm o checkade in på ett hotell nära Arlanda för i morgon semestern är slut. Vi har haft det otroligt skönt men, i morgon börjar allvaret. Har fått utrustningslistan för Bootcampen. Tänkte visa den om nån dag, det var nämligen en grej som jag tyckte var lite märklig men men...

Vi hörs

2 kommentarer:

  1. det verkar ha varit en lyckad semester. :-)

    SvaraRadera
  2. Tveklöst. Otroligt skönt att vara ledig ibland men nu är det nog ;-)
    J

    SvaraRadera