måndag 24 september 2012

Träningsvärk...

Well, har ju varit på Träningsläger i helgen, någonstans i Stockholms skärgård, arrangerat av : http://www.armyfitness.se/

Tog tåget upp i Fredags och mötte de andra anmälda på Centralen. Pendeln och bussen vidare ut till Berga för att sedan åka Stridsbåt 90 ut till ön där vi skulle hålla till. Vi var knappt 30 stycken som deltog, blandade åldrar och både kvinnor o män. Jag tillhörde en av de äldre men det gick helt fint.

Från första stund till hemgång var det fys i princip hela tiden. Först en utvärdering och därefter än det ena, än det andra. Stockar skulle det bäras på, joggas, intervall. Mycket gruppträning med ögonbindel för att lita på varandra bla... En del boxningsträning blev det också. En hel del fåniga grejer, typ det militäriska hur man anfaller någon var totalt ointressant för mig och många andra men träningen förövrigt var jäkla bra. På Fredagen så kom vi i säng runt12 på natten för att väckas vid halv fem Lördag morgon för ett rejält träningspass före frukost, ca 3 timmar alltså. Efter det så var det teori om hur man packar för att utrustningen skulle hålla sig torr om man behövde ta sig över vatten och lite annat.
Sen var det en lång march in i skogen bärandes på en stock med 4 handtag fram till ett sund. Av med kläderna o på med badbrallor. Packa allt i plastpåsar o tejpa igen det, ut i vattnet för att simma 50 meter till en mindre ö. Ca 14 grader i vattnet kändes men det gick bra. Upp på land, torka sig och hoppas att allt var tätt och det var det. Skönt att klä sig kan jag lova...

Efter det så blev det mer Fys, löpning, joggning, mycket stressträning både på gott o ont. Allt var dessutom på Engelska men det funkade bra.
Det visade sig sen att vi skulle sova utomhus Lördag natt och det kändes väl sådär med tanke på att det regnade hela helgen men en natt under en pressenning fixar de flesta trots att det bara blev 2 timmars sömn den natten.

Tidigt Söndag morgon så var det på't igen. Jogga, armhävningar, backe upp o backe ner. Hoppa från 7.5 meter ner i vattnet, simma iland.
Är nöjd med helgens träning bortsett från övernattningen utomhus faktiskt. Är nöjd med vad jag har åstadkommit och har träffat mycket kul folk. Har lyckats pressa mig mer än jag trodde var möjligt dessutom.

Min onda axel har väl inte direkt blivit bättre och jag har träningsvärk i hela kroppen. Tror inte jag gör om det mest för att det var en del militära moment som jag nämnde tidigare. De tre Engelska instruktörerna var väldigt duktiga och man får bortse från att det ska gapas o skrikas ut ordrar hela tiden, en hel del armhävningar om nån gör nått fel osv. Typ att stå med händerna i sidorna istället för på ryggen så fick man direkt göra 10-40 armhävningar eller springa en runda.
Har kravlat genom lera, löptränat / joggat med tung packning eller bärandes på en stock. Simmat i kallt hav och hjälpt mina medmänniskor och fått en del hjälp. Burit folk långa sträckor medans jag haft ögonbindel på osv... 

Hur som helst, vill man ha en annorlunda träningshelg gentemot det vanliga gymmandet så kan jag varmt rekomendera det. Maten var bra och träningen svinbra. Hård men bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar