tisdag 25 september 2012

Ont...

Igår, måndag var ett helvete. Om möjligt ännu ondare, höger axeln är väck, värkte i lår och magmusklerna efter helgens äventyr men när jag smält allt så är jag rätt nöjd. På ren envishet så höll jag nästan samma tempo som de yngre och mer vältränade deltagarna. En kille gjorde tex 108 armhävningar på raken under utvärderingen på Fredag kväll och det visade sig att jag kunde göra 90 stycken... Inte så tokigt med tanke på att han var 15-20 år yngre än mig och väldigt vältränad. Kanske en tekniksak men ändå :-) Är ju inte känd för att backa ur eller ge upp så..

Av naturliga skäl så skippade jag gymmet igår, dels för att jag hade ont som satan och hade förtjänat en vilodag ( tyckte jag ) dels för att jag råkade fylla år, unga 46 blev jag.
Inget att yvas över men gick ut i käkade pizza med lillkillen och några goda vänner.  Trevligt som tusan, enkelt och lättsamt.

Hur som, idag var det slut på vilodagen. Blev ett pass på gymmet, mest för att mjuka upp men även känna mig för vad det gäller axeln. Konditionen är ok men ska bli mycket bättre och resten tar jag som det kommer...


2 kommentarer: