lördag 15 september 2012

Filmtajm...

Drog till gymmet direkt efter jobbet igår o sen filmkväll hos några vänner. Såg filmen The Infidel som handlar om en halvt om halvt engagerad muslim i London som i vuxen ålder får reda på att han är.... Ja just det, något helt annat än Muslim. Mina vänner skrattade hysteriskt men njae, tror jag var för trött men några poänger han jag uppfatta;-) Kika på trailern här : http://www.imdb.com/title/tt1424003/

Gick upp kl 06.00 i morse, käkade frukost med mina vänner och drog sen till gymmet. Lugnt och skönt så träningen gick bra. Åkte sen till jobbet o svetsade till ca 16 innan jag klippte iväg till brorsan. Behövde leka lite med brorsbarna nämligen. Vi stekte Krabbelurer till kvällsmat. Galet kul med en 2 & 4 åring och sen kikade vi på Piff & Puff. Mysigt..
Receptet: Vispa ihop 2ägg. 1,5 dl strösocker. 1,5 dl mjölk och 4,5 vetemjöl. Mjölet kan med fördel bytas ut mot tex Dinkelmjöl så blir det lite nyttigare. Klicka ut smeten i plättstorlek i en stekpanna på lagom värme. Äts med socker eller sylt. Gott o nyttigt....

Känner att jag bränt mig ordentligt i ansiktet efter dagens svetsning och misstänker att jag får skaplig svetsblänk i natt. Kliar som tusan i ögonen redan nu så det blir muntert... Skylla mig själv ja!!




2 kommentarer:

  1. Jag brukar alltid äta krabbelurer med socker och kanel.
    / Maria

    SvaraRadera
  2. Misstänkte det. Gott som tusan det og :-)
    J

    SvaraRadera