söndag 14 oktober 2012

Choklad...

Mmmmm vad ska man säga? Gillar ju choklad så gårdagen besök på Nordiska museets Chokladfestival är ju som himmelriket för mig. Blir bara pinsamt om jag berättar hur mycket choklad jag köpte men det blev en del :-)
Jag, lillkillen och en kompis åkte dit, det var vår födelsedagspresent till henne då hon också visat tendenser till att vara galen i dylikt ;-) Hursomhelst, kön var lång som satan men vi hade förköpta biljetter så då glider man in på gaveln. Smidigt som tusan och ingen kö. Massor med folk inne men det får man ta. Provsmakas görs det hela tiden. Ett enormt utbud. Praliner i tusen olika smaker, tyvärr var inte min favoritpralinör där, Emanuel Andrén men många många andra. Choklad från världens alla hörn, vanilj, tillbehör, lakrits osv... Även en del pasta, olika oljor för matlagning. Listan kan göras lång. Som sagt, Chokladfestivalen Är värd ett besök. Lita på mig ;-)
Well, efter några timmar hade vi fått nog, nöjda som tusan.
Kände när vi kom tillbaka till stan att ett besök på gymmet vore på sin plats. Lugnt o skönt där en Lördagkväll...
Vi hörs


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar