onsdag 31 oktober 2012

Träning :-)

Är ju lite rastlös nu för tiden så jag var ju tvungen att hitta på något nytt när det gäller min träning så igår ringde jag ner till den lokala boxningsklubben och frågade om det gick bra att börja träna, vilka tider som gällde osv... Tjejen som svarade frågade hur gammal jag är... Wtf tänkte jag, vad har det med saken att göra sporde jag...
Jo, de som tränar är ju väldigt unga och jag som är 25 är ju äldst säger hon...
Jag är 46 år sade jag.
Oj, replikerade hon, är du säker på att du vill börja träna boxning...? Ja,  utan tvekan svarade jag.  Då säger hon, träningen är ju rätt hård, kanske Friskis o Svettis skulle passa dig bättre.... Friskis o Svettis? Vad i helvete ska jag dit och göra tänkte jag :-)
Inget ont om de men det känns inte som min grej bara. Hur som helst, jag dök upp på träningen idag och stortrivdes. Kom på mig själv med att le när jag våldförde mig på en boxningssäck. Efter träningen tog hon tillbaka allt hon sagt ;-) Lagom självgod blev jag, haha... Drog till gymmet efteråt. Kände att jag behövde lite styrketräning också så det blev trekvarts hivande med lite vikter...
En bekant undrade om jag hade en  sen 40års-kris iom med min träning men nej, det har jag inte. Min älskade bror sa en gång till mig när jag trodde att jag hade en trettioårskris: du mår för bra, och är nöjd med det mesta för att krisa din tok... :-)
Trots att jag kan tycka det är segt ibland och bli rastlös o uttråkad så stämmer det nog nu också...
Dessutom vill jag hålla mig i form och inte förfalla.
2 dar kvar till HÖSTROCK på Villa Sandhem nu på Fredag. Är laddad som tusan så jag hoppas vi ses. Det blir vad man gör det till och det som sker det sker...
Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar