onsdag 3 oktober 2012

Polynesisk popkonst...

Stresslackade en bil åt en bekant idag. Lackade den med en " griffeltavle-färg" Tanken är att på Lördag, på Motorkulturdagen så ska de som vill kunna rita / måla på bilen med skolkritor. Kanske vore skoj. Min duktige pojk hjälpte mig med maskeringen och förarbetet på bilen så det gick raskt och blev bra.
Dessutom är han som äger bilen en jäkla bra kompis som lånar ut bilen till ett dylikt arrangemang tycker jag. Hedervärt.

Har i en månads tid ringt och försökt fått ner en speciell motorcykel till evenemanget på Lördag. Ringde ägaren senast igår eftermiddag och han sa att han inte skulle hinna tyvärr, det var för mycket kvar att få ihop. Ledsamt tyckte jag med tanke på att motorcykeln är legendarisk, byggd för nästan 50 år sedan av en man som kallas för Döden. Har aldrig sett hojen, bara läst om den och hört skrönor om överljudsfarter osv...
Hur som helst,  döm om min förvåning när ägaren ringer idag och berättade att han stressmeckat halva natten bara för att hinna färdigt till Lördag. Väldigt skoj :-)
Den är värd ett besök. Otroligt spännande bygge med högt motorhistoriskt värde.

För övrigt börjar jag känna mig lite sliten men är nöjd o glad ändå.
Vi ses

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar