söndag 11 november 2012

Mäss-besök...

Åkte till Älvsjömässan idag av två anledningar. Dels Allt för hälsan, en hälsomässa alltså och dels Mitt kök, en Konsumentmässa för mat, dryck och köksutrustning...
Hade trevligt som tusan men jäklar vilket utbud för att främja sin hälsa. Blir nästan villrådig :-) Väldigt mycket yoga, mindfulness osv... Inte min grej men tydligen poppis. Kikade lite på olika träningsformer och redskap där alla utlovar fantastiska resultat på nolltid... Hälsokost, nyttiga juicer men även choklad. Mmm praliner.... Pratade även med en coach, en som man rådgör med om man kanske känner sig vilsen, sugen på att utvecklas osv... De bjöd på en kvart så jag kunde lika gärna snacka bort en stund. Det var skoj men inte min grej det heller... Vet vad jag vill redan och vart jag är på väg, vet även vad som saknas i mitt liv så det får jag jobba på ;-)
Well, efter 2-3 timmar så knallade jag över till Mitt kök-mässan. Ett oändliga sortiment av vin, mat, oljor, pasta, ostar, torkad skinka och andra delikatesser. Ett paradis för en ex-tjockis som mig, haha
Kul var det, köpte en god ost, lite praliner och även ett par korvar med namnet Harakiri. Tydligen världens starkaste korv, säljs av en korvnasare i Gamla stan men nu alltså även här. De jag köpte ska lillkillen få. Tror faktiskt att han äter de utan problem...
Hur som, kul dag var det. Stannade på en vägkrog strax innan Nyköping för lite mat. Det låg en död råtta utanför, är det ett bra eller dåligt tecken....? Haha, maten var okej i varje fall :-)
Hann hem lagom för att se programmet med Paolo Coelho, min favoritförfattare, på tvåan.
Filmkväll nu. Benknäckargänget på 5an. Den nya med Adam Sandler alltså...
Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar