onsdag 14 november 2012

Steampunk...?

Tjaba.
Strax efter jobbet idag fick jag för mig att försöka tillverka nån form av lampa / ljushållare av ett plåtskrov, lika som jag gjorde en båt av förra veckan om ni minns...  Hur som helst, pysslade nån timme med det innan jag drog till gymmet för en timmes workout men medans jag tränar får jag en briljant ide ;-)
Åkte ner till jobbet igen, letade fram ett konvext oranget lampglas, lite koppar och mässingsplåt, klippte o donade. Letade rätt på lite läderremmar också. Så, vad ska det bli då? Jo, fortfarande en lampa / ljushållare men inspirerad av Steampunk-genren... Svårt ja men kanske får till det. Nån dag till eller två så får vi se...
Kul att pyssla är det... ;-)
Kika här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Steampunk
Ni kan även googla på Steampunk o kolla lite på bilder. Hur tufft som helst eh?

2 kommentarer:

  1. fan va kool datorn på wikipedialänken va!

    den oftast anonyme: uffe j

    SvaraRadera
  2. Cool som tusan. Är ju inte ens i närheten men viljan finns ;-)
    J

    SvaraRadera