söndag 25 november 2012

Skyfall

Lördag=slappardag. Tog sovmorgon till halv 9. Skönt o välbehövligt. Skämde dessutom bort mig själv med att åka till Statt o käka hotellfrukost men för att kompensera min lättjefulla Lördagsmorgon så tog jag en skogspromenad på knappt två timmar med några goda vänner. Skönt det också :-)
Åkte sen till Norrköping för att se den nya Bondfilmen, Skyfall. Otroligt bra film. Vild action från början till slut. Bästa scenen var när han rullade ut sin gamla Aston Martin från en tidigare film, då jublade mitt matine'hjärta... Har ni inte sett den så gör't direkt ba ;-) Högt underhållningsvärde utlovas.
Läggdags nu. Ska upp skapligt för att åka till Julmarknaden vid Taxinge slott och hälsa på bror min. Låter som Söndagen blir lika skön eh?
Hörde en bra mening häromdagen som jag raskt tog till mig. Har glömt var jag hörde den men den lyder ungefär så som följer :  Alltför många letar efter hinder istället för att leta efter magin. Tänkvärt tycker jag.
Vi hörs ;-)

5 kommentarer:

  1. För jäkla bra film, tack sällskapet Johnny!

    SvaraRadera
  2. Såg den i Bangkok, bästa Bondfilmen sedan 60-talet.
    // herr Frid

    SvaraRadera
  3. Den var inte dubbad hoppas jag ;-)
    J

    SvaraRadera
  4. Text på thai men originalljud tack gode!
    Dock med egenheten att man före filmen börjar
    Reser sig upp och de spelar kungasången, ell
    Om det är nationalsången med tillhörande
    Filmsnuttar där han gör stordåd.

    SvaraRadera