tisdag 5 november 2013

Ännu en dag...

Smådonade lite med projektet ikväll men det var gymmet som hägrade. Otroligt skönt och befriande att gå dit. Vill ju inte på nått vis framstå som fanatiker eller ett hälsofreak men hälsan är väl det viktigaste eller...?
Har flera vänner i min ålder som har fått diabetes tex. Otroligt trist och såvitt jag vet enkelt att klara sig ifrån med ett sundare leverne? Vill ju att de ska må bra men svårt ibland med envist folk. Hoppas de tar hand om sig bättre.

Nog om det. Har varit på bio nyligen. Såg först filmen Gravity med Sandra Bullock och George Clooney i huvudrollen. Utspelas i rymden och den var otroligt spännande, nästan kuslig faktiskt. Det enda jag har problem med är 3D. Tycker det är skräp men det är väl åldern, haha.
Andra filmen jag såg var nya Thor. Den kunde man se i vanligt format så det var skönt men jäklar vilken trist film. Enda behållningen var vår egen Stellan Skarsgård som galen professor. Helt vild var han :-) Kika på trailerns här: http://www.imdb.com/title/tt1454468/?ref_=fn_al_tt_1 för Gravity och Thor här : http://www.imdb.com/title/tt1981115/?ref_=nv_sr_1.  Jaja, kul att gå på bio oavsett :-)

Raymond Loewy som är en stor inspirationskälla för mig och många andra fyller år idag. Kika här för lite info : http://sv.wikipedia.org/wiki/Raymond_Loewy.  Men googla på bilder så får ni upp hans fantastiska skapelser. Kunde sålt min själ för en bråkdel av hans skicklighet. Kika på pennvässaren, loket eller vad som helst som han ligger bakom. Otroligt läckert. Poetry in motion som Johnny Tillotson så vist skaldade och apropå han, så får väl han stå för Dagens låt :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar