onsdag 13 november 2013

Jahaja...

Drygt ibland. Projekt går i stå, mörkret rullar in. Just inget nytt som bryter rutiner men va fan. Om ett halvår är det sommar. Fordon ska rulla och äventyr ska upplevas och lopp ska springas. Bara några tankar om det känns tungt. Vet att flera blir trötta av mörkret och svårt att få energi till annat men, rätt som det är så är det sommar. Jag längtar tills snön faller men mest för träningens skull. 
Läste om en kvinna i boken Born to run, av Cristopher McDougall som jag nämnt förut, att hon tränade i snöstorm för att förbereda sig för ett lopp i Sahara. Är ju inte på den nivån på nått vis men gillar ideen att träna i extrema klimat, eller i varje fall testa :-)

Projektet rullar på lite sakta. Pysslar på men just inga bilder att visa. Håller på o sågar till ett golv så jag kan prova ut pedaler och dylikt. Kanske känns bakvänt att börja med det nu men nått måste jag ju dona med. Tänkte även börja pyssla med magnettändningen o vattenpumpen så det är, förhoppningsvis, klart när jag får motorn. Känner att det kan bli lite hattigt men lite här o lite där så blir det väl bra. 

Såg även att boken Mig äger ingen, av Åsa Linderborg har blivit film med premiär i dagarna. Fantastisk bra bok. Läste den för några år sedan och är helt övertygad om att filmen är lika bra. Persbrandt levererar alltid så den måste ses. Är ju oftast skeptisk till filmer efter böcker men som sagt, Persbrandt blir bra. 

Är man i hojbyggartagen kan man kolla på mina Danska favoritbyggare. Vete tusan hur de får till det men stuket är fantastiskt. Skön stil på allt. Kolla själv:http://www.wrenchmonkees.com/home

Tja, vi hörs :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar