måndag 4 november 2013

Projektet...

Mmmm projektet ja... Donade ju en del i helgen och så även i kväll. Skönt när tanke övergår till handling och jag vill gärna tro att det blir bra. De främre stötdämparfästena är så gott som färdiga och monterade redan. Kika på bilderna...
Svetsade och grovslipade...

Blästrade, grundade och monterade med skruv.

 Skruvarna som sitter där ska bytas ut mot 6mm stålnitar och såklart nitas dit för att följa stilen på bygget. För säkerhets skull så är fästena rejält pluggsvetsade från insidan. Safety first, som en kondomfabrikör skulle ha sagt eller...?


Här sitter dämparn monterad i fästen. Tänkte armen skulle gå på nersidan av staget.

 Inte så tokigt. Hoppas det lirar. Det ska förresten dit ett lock på balken innanför dämparn. Blir som en extra förstyvning ifall det blir nått genomslag. Bilder kommer....


Btw, jag är ju en själ som behöver mål och motivation för min träning så idag anmälde jag mig till det här :-)

http://www.marathon-marrakech.com/   Just det, nu är det dags men vis av erfarenhet, haha, så blir det bara halv-maran jag ställer upp i. Är i varje fall taggad som tusan och ett par dar i Marrakech i slutet av Januari låter väl inte dumt alls eh?  Norwegian flyger dit för fika-pengar, 1300 t o r plus jag hittade ett Hotell centralt som kostar 300 spänn / natt ink frukost och wifi :-). Ay caramba som Bart Simpson skulle ha sagt...





2 kommentarer:

  1. Följer dig och dina dagar och tror nog allt jag blivit lite smygkär.

    SvaraRadera
  2. Oj, spännande. Kul med följare :-)
    J

    SvaraRadera