söndag 10 november 2013

Idel äventyr...

Well, drog som vanligt till gymmet i morse vid 8-tiden. Ett skapligt pass plus att hjälpa gymägaren att möblera om hägrade. Roligt slit men ett hektiskt schema gjorde att jag blev tvungen att dra vid 10. Hem, duscha o sen bränna upp till Sthlm. Hade stämt träff med snubben som håller på med motorn till mitt projekt. Mycket prat om gamla fräna grejer blev det. Svårt att slita sig men ville ut till Stockholmsmässan också där "allt för hälsan" pågick för fullt. Gillar att strosa runt o kika på grejer, prova lite nyttigt och såklart handla lite. Köpa en storpack Chiafrön, Mullbär och Bipollen. Googla på det. Bara nyttiga grejer. Hävdar bestämt att jag inte är ett hälsofreak men vill ju va lite rädd om mig. Det jag köpte blir gott på frukostyoughurten eller i nån sallad så det blir perf :-)
Tja, vid halvsju ställdes gps'en in på Hökarängen, närmare bestämt cevicherian Aji y Ajo, en restaurang med Peruansk mat. Blev ju tipsad om den av en bloggläsare och var tvungen att testa, nyfiken som man är ;-) Fantastiskt god mat. Deras specialité är rå fisk så den togs som förrätt. Var skeptisk först men den gjorde mig inte besviken och varmrätten var otroligt god och sällskapet trevligt. Skön avslutning på en bra dag.
Åk dit på stört men kolla in de här först : http://www.cevicheriaajiyajo.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar