söndag 3 november 2013

Käk...

Tja, åkte upp till Sthlm igår eftermiddag för att testa Petters nyöppnade restaurang. Tror de drog igång i början av Oktober med blandad kritik men alltid skoj med mat eh? Well, väl på plats kunde det konstateras att restaurang var att ta i, snarare ett snabbmatställe men med väldigt mycket charm och skön stämning. Lite som Bar Centro i Göteborg faktiskt.
Maten då...? Jo, burgarn var jäkla god, likaså dippen till frittarna. Frittarna var väl just vanliga frittar men dippen... Satan vilken god dipp :-) Tog även in en Taco gjord på Pulled pork. God som tusan den också. Väl värt en resa till huvudstan tycker jag och de har ingen bordsbokning så man kan få vänta en stund. Kolla in de här: http://käk.com

På vägen hemåt gjordes ett depå-stopp hos en polare i Nyköping. Känns alltid bra när folk väljer att skruva bil sena Lördagkvällar. Snubben har dessutom byggt en diesel-Rod som är tuff som satan. En gudabenådad mekaniker och jäkla trevlig. Han är även född i Mora precis som jag och då vet man direkt att det är bra folk, eller...? Haha

Drog till gymmet vid åtta i morse. En rask promenad i duggregnet gör att man vaknar till. Hade tänkt köra ett Kettle-bell pass men var för sliten. Gjorde det passet tre ggr förra veckan så en paus för värkande armar o axlar kunde jag unna mig. Blev en timme på Crosstrainern och ett intervallpass i Stakmaskinen istället. Allt detta på en kopp kaffe. Galet men vad ska man göra? Frukosten som hägrade var målet och jäklar vad hungrig jag var.

Jaja, verkstan nu och dagen har bara börjat :-)

Länge sen jag hade en Dagens låt och tycker den här passar. Full volym såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar