söndag 15 december 2013

Håhåjaja

Som jag skrev i Torsdags så försvann all ork för en tid sedan. Har ju inte riktigt vetat varför plus att jag har en muskel i ryggen som krånglar ordentligt vilket gjorde att jag fick en tid sent hos min chiropraktor i Torsdags kväll. Efter en halvtimmes brutal behandling och snack så kunde det konstateras att tröttheten faktiskt beror på kass kosthållning plus att den onda ryggmuskeln beror troligtvis på för mycket / för snabb viktnedgång. Iom att fettet har försvunnit, som tydligen stagar upp en del, så har inte musklerna hunnit med riktigt vilket gjort att en o annan muskel har blivit överansträngd,,,
Men va fan :-( Vad är det för rättvisa? Här sliter man som ett djur för att komma i form o skick på gamla dar och då ska man få ont...? Ett straff tänker jag när smärtan strålar ner i benen och jag inte kan gå rakt knappt.
ja jag säger då det... Tja, har dessutom funderat mer på kosten så där ska jag skärpa till mig ordentligt. Ska även få min coach att sätta ihop ett träningsprogram för bättre styrka i ryggen och mer fokus på kondition.

Projektbilen har stått på vänt lite men nya tag tas nu. Har funderat på mycket. för jag vill att det ska bli rätt, men det kommer hända mycket i dagarna. Bilder kommer. Har ju fler ideer o projekt så det är skoj :-)

Dessutom, jag åkte upp till Stockholm igår med grabben o hans bror. Vid centralen mötte en god vän upp med bil och färden gick raskt till Cafe String på Nytorgsgatan 38 för frukost. Ett jäkla mysigt och populärt ställe så att vara där tidigt är smart. Vi kom dit strax innan elva och bara en kvart senare var det knökfullt med lång kö. Kolla in de här : http://cafestring.se/ 
Shoppade runt lite och fick även skorna putsade utanför Grandpa, en mysig butik i samma kvarter med inriktning på Vintagegrejer. Vitsen med skoputsningen var att man fick pröjsa det man tyckte det var värt och pengarna gick oavkortat till Musikhjälpen där temat var att alla kvinnor har rätt att överleva sin graviditet.
Sånt värmer tycker jag och skorna blev som nya :-)
Kolla in här : http://www.radiohjalpen.se/musikhjalpen-2012-3   
och Grandpa kan ni kika på här :-) http://www.grandpa.se/

Mer då? Jo vi drog sen till Unionville. En liten butik som importerar och säljer jeans men även tillverkar egna. Blev helt såld på butiken. Skön stämning och fantastiska plagg. Ska hålla koll när de syr upp nya för jag vill ha ett par. Kanske aningen högt pris men om man istället ser det som att man stödjer en liten butik. De har otrolig fin kvalite och de kommer hålla länge, då är det istället mycket prisvärda jeans ;-)
Kika in de här : http://unionville.se/ Heder åt folk som kör sin egen grej.

Hmm tja, själva målet för resan var ju faktiskt Flippin Burger. Har varit där förr och nu har de dessutom bytt lokal. Större, samma långa väntetid men det är värt varenda sekund. Satan vilka goda burgare. Samma där, heder åt folk som kör sin grej. Mer shopping, många kaffe latte senare så drog vi hemåt. Skön dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar