onsdag 18 december 2013

Karma, eller frånvaron av....?

Märkligt ibland. Åkte upp till Arlanda igår kväll för att hämta några bekanta som hade varit o lapat sol en vecka. Är ju som vanligt ute i god tid så en halvtimme före planets ankomst parkerar jag på korttids-parkeringen, pröjsar för en halvtimme o knallar upp för att köpa en Latte medans jag väntar.
Upptäcker då att planet är en knapp timme försenad så vad göra... Knallar omkring o kikar på en det ena, än det andra. Tjuvläser lite motortidningar, konstaterar att Max har öppnat ett hak i Terminal 5, knallar ner o pröjsar en halvtimme till o går upp igen.
Ser att det säljs ett armband till förmån för Childhood-foundation och blir lite nyfiken.
Hmmm, bra julklapp kanske? Så, jag knallar dit och frågar vad de kostar. En hundring styck blir svaret och jag räknar raskt i huvudet. En till syrran, brorsan, syskonbarna, lite löst folk o en till mig så jag köper 10 st.
Alla nöjda o glada och min förhoppning är att det kommer till nytta.
Well, tiden går och straxt landar planet. Tänker att jag borde gå ner o köpa en halvtimme till men jag chansar. De borde komma snart, de reser säkert lätt med bara handbagage osv....
Jo tjena. När de väl kom och vi har traskat iväg till bilen så har jag såklart fått böter. Kan bara skylla på mig själv men va fan...

Jaja, summa summarum:

Parkering 80:-
Kaffe latte 2 st. 60:-
Childhood 1000:-
Böter 700:-

Tot 1840:- en vanlig Tisdagkväll. Är det nu man slutar tro på Tomten? Haha, ingen fara och som sagt, bara mitt eget fel.

Strax innan kl 2 i går natt kröp jag till kojs. Halt ute var det så det tog sin tid. Rikare på erfarenhet och lite mindre i plånboken men, mina vänner hade haft det bra och jag klarar mig nog ett tag till.

Kolla in childhood här : http://www.childhood.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar