tisdag 24 december 2013

Självaste dan...

Sådärja, äntligen julafton. En timme kvar till Kalle. 2 timmar kvar till maten. Är det bara jag som har stekt Falafel och lagat Kyckling Shawarma till julbordet? Kände att jag villle vara lite alternativ och då blev det så.
Syrran lagar Cajunpotatis så jag tror det blir gott och spännande.
Mer då? Jo, för några månader sen, när jag kom hem från Sf vägde jag ca 84-85 kg. Lovade mig själv att till jul skulle jag väga 76. Bara en siffra jag fick i huvudet men den kändes rätt. Så, slit o släp. Oändliga timmars löpning, intervall, styrketräning och X-trainer. Noga med maten men skämma bort mig själv ibland. Undvika för mycket godsaker och träning o åter träning. Gick upp kl 8 i morse. Sprang en mil som uppvärmning innan gymmet. Tog en timme på X-trainern och sedan var det dags. Sanningens minut. Ställer mig på vågen, siffrorna flimrar till. Wth, måste ha sett fel. Kliver av och på igen. Lite nervöst innan den stannar...


Ett delmål är mått. Nu är det bara att köra på :-)

God jul till er alla.

2 kommentarer:

  1. Delmål? Du kan ju inte gå ner mer nu. Dags att gå upp i muskler istället.

    SvaraRadera
  2. Mmm svårt. Vill ju bli en bra löpare och känner att vikten kan va ett bekymmer eller?
    J

    SvaraRadera