torsdag 12 december 2013

Ork...

Eller brist på i varje fall. Har blivit så jäkla trött, vet ej varför men det går nog över. Donar med projektbilen till o från och tränar varannan dag. Släpar mig upp ur sängen varje morgon, trött som satan vilket är väldigt olikt mig. Kan det bero på vintern, brist på solljus, för lite B-vitamin....? Vem kan sånt här? Är alla trötta nu? Varför har jag så många frågor?  Äter ju nyttigt men kanske för lite? Hungrig jämt men det är självvalt.
Jaja, just inget nytt att berätta alltså förutom... Vet att det byggs som tusan av deltagarna i Modellbyggartävlingen i varje fall. Sånt är skoj. Kul ska det bli på finaldagen 5 Januari o då är ju alla välkomna som vill. En stund kvar tills dess men lika bra att säga till i god tid...


2 kommentarer:

  1. Hepp! Till å börja med - December suger!..å ja alla jag känner är trötta.
    Jag är ju bara en självlärd nyttoman som frossar i hälsoinfo, men det känns som du har koll på läget att: Brist på solljus? Absolut, kan du ta ett joggingpass på dagen i ljuset istället för efter jobbet så är det lysande!
    Nyttiga aminosyror som får fart på kroppen finns i spenat,bananer,skaldjur samt ägg.
    Det här med kost är ju förövrigt hur luddigt som helst, alla diettrender som blossar upp hela tiden, men ät med sunt förnuft. För lite mat är ju ingen höjdare i längden när du tränar så mycket, kroppen blir ju schizo om den får för lite energi å går in i svältläge å börjar mumsa av muskelmassan. Lagom är bäst, för att använda ett fruktansvärt tråkigt uttryck! Ät inte för lite fett heller.
    Hmm, återhämtning å viloläge???? Soffa-bra bok- sitta stila- sova tillräckligt mycket! Ha skoj å skratta mycket, träffa vänner som ger energi....Fråga på, har bra kostböcker om du vill låna....då blir du sittandes i stillhet en stund. På med kilten å Luciakrona i morgon så lyser du upp tillvaron för många! Frid/ Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra svar. Bortsett från att jag äter väldigt lite fett såklart så tror jag att jag får i mig det mesta. Måste fundera på det där... Jodu, kilt o krona skulle bli svårslaget, haha
      J

      Radera