lördag 7 december 2013

Projektpyssel och lite träning...

Phuuii, velar ju nått fruktansvärt när det gäller min bil. De främre dämpar-armarnas infästning på stagen. Över, under, i mitten. För spretigt, för fel o en det ena, än det andra. Galen blir man, men, nu får det vara nog.
Pysslade lite i Torsdags, igår och så även idag o nu är de punktade på plats. Har provat att lyfta upp ena hjulet så att framaxeln vrider sig och tror detta ska funka. SFRO, http://www.sfro.com/,  ska såklart få säga sitt men det bör lira. Kolla...
Svetsade ihop några fästen...

 En polare smidde om armarna lite...

 Fästet på undersidan av staget.

 Punktsvetsade fast de och sen låter jag någon tig-svetsa de för att samtidigt rikta stagen ordentligt. 
Tyckte det blev diskret, rejsigt och bra det här...


Träning ja. Hade tänkt göra ett Redneck-run idag, alltså springa från Vingåker till Katrineholm men när jag vaknade i morse så var jag för sliten. Gick en långpromenad igår kväll efter en middag, kanske det var det? Knäna värkte och ryggen var trött :-( Men va fan, jag ville ju springa så vad göra...? Jag drog till gymmet och tog ett skapligt pass på Crosstrainern istället. Den är rätt mild mot knäna så nu är jag nöjd, ett tag i varje fall, haha. Har ju gått ner några kg till trots att jag styrketränar en del. Har ju en magisk siffra som jag har gett mig tusan på att klara till nyår. Varför vet jag väl inte egentligen förutom att jag tror det blir mindre påfrestning på knäna. Tja, kanske, kanske inte...

Stor dag i morgon. Årets upplaga av Modellbyggartävlingen drar igång. 36 tappra har anmält sig och i morrn får vi ut våra byggsatser som ska smällas ihop på en månad. Rafflande spänning utlovas. Bilder på det kommer ;-)

Btw, tack Kristina för chokladen. Den värmde otroligt mycket. God var den också. Har ätit en o resten sparas för att intagas vid behov ;-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar