söndag 1 april 2012

Aah känns bra med en tråkig slö söndag ibland... Gick upp för en timme sen knappt o gjorde ett enkelt träningspass på rummet. Blir frukost om en stund. Tyvärr regnar det en hel del o är jäkla kallt så det blir inga utomhusaktiviteter idag men det är helt okej.
Kikade lite på hur man tar sig till St Jean Pied de port där min vandring ska starta o enklast verkar vara att flyga till Biaritz med Ryanair och sen ta tåget sista biten, ca 55 km. Har dessutom bestämt datum och det blir söndagen 29april, alltså om en månad exakt :-)
Dagens låt:
http://youtu.be/PiBX-ESFDF0

5 kommentarer:

  1. Haloj!
    Japp, Biariitz is the thing! Sista biten upp tuffar man i en gammal diseldriven rälsbuss. Det är ungefär där man fattar hur stort det kommer att bli.
    Har ju så klart en sista shoppinglista till dig.
    Från mitt andra favohak- Clas Ohlson.

    *Superlätt sovsäck (när du ska vara borta så länge, kanske du även vill ha reselakan, de finns nog inte på CO)
    *Microfiber handduk - väger lite, torkar snabbt
    *Sitt lapp- för bekväma måltider idet fria
    *Pannlampa -skitviktig!!!för om du ska palla att vandra runt 3 mil om dan, då är det upp innan tuppen som gäller, annars får du gå i värsta hettan.Man får ta en siesta när man är i mål på eftermiddagen.
    *Nylonlina- För tvätten, några nypor annars säkerhetsnålar...de är en nödvändighet ändå. Tvätten han behöva fortsätta torka på ryggsäcken...mötte mången herralös strumpa på vägen,å jag lovar att man inte vänder för att hämta den!Så säkra fast dem.
    *Färgglada karbinhakar(mina favoriter) Haka fast allt möjligt,kameran, frukt å brödpåsen, tvättlinan bla.
    *Silvertejp å elstripes.

    Övrigt från ngt annat ställe!
    *COMPED skoskavsplåster ( hellre ett tjog för många)
    *Öronproppar...om det inte är du som snarkar högst
    *packpåsar för kläder å prylar, finns på Intersport
    Det var nog alles. Ta med mat så du står dig en dag, för väl uppe på Pyrrenéerna finns inget matställe....otrevlig upptäckt,men man klarar sig på nötter,russin å vatten! I´m still alive! =) Bon Camino Pilgrim! / Kristina

    SvaraRadera
  2. Hallo. Silvertejp? Blir inte det mycket att släpa på... :-) fast det är bra att ha det vet jag. Åker man rälsbuss från Biaritz eller bara sista biten? Kollade upp tåg från B till St jpdp nämligen..
    Johnny

    SvaraRadera
  3. .....liten rulle silvertejp! =). Tåg från Biaritz till Bayonne, där bytte man till rälsbussen, det gick inte så många så det gällde att passa in. Nu är det 5 år sen jag var där, det kan ju ha ändrats. Men då var det den enklaste vägen. Det går nog en buss också.

    SvaraRadera
  4. Hmm ok. Det löser sig nog :-) Spännande ska det bli. Som när man var ung och skulle tågluffa typ. Glädjer mig så.
    Vi hörs
    Johnny

    SvaraRadera
  5. Eeeeh, det är nog jättebra om du struntar i min vägbeskrivning! Kollade på bilderna och blev påmind om att jag faktiskt åkte stort tåg ifrån Bordeaux först...sen..Bayonne..rälsbuss. Som sagt låt mig inte förvirra dig! Å jag gläds med dig och tänker på att jag har 55 mil sparade till ett tillfälle i livet med ett läkt knä å något äldre kids, att se fram emot! Som man säger- resan är målet! God natt!

    SvaraRadera