måndag 30 april 2012

Hallo. Strax innan Stopp Nr1 runt 9tiden i morse så hörde jag ett skummelt ljud o när jag tittade upp stod det en get o glodde. Vi kikade på varann en stund men sen gick jag vidare. Hittade en bar där några fransoser satt o drack campari, dessutom med basker på huvudet. Klockren bild av Frankrike... Drack en kopp kaffe og mumsade i mig en macka med torkad skinka. Regnandet fortsatte i princip hela dagen och plötsligt var jag i Spanien. Traskade vidare på asfalterade vägar och otroligt smala stigar med branta sluttningar och exakt kl 14.00 och ca 38463 steg, ca 25 km senare med drygt 1000 meters stigning så var jag framme i Roncevalles. Gick i princip ensam hela tiden och började nästan gråta för jag blev så överväldigad. Svårt att förklara. Mår  förvånansvärt bra men tror att jag får sendrag i natt men det är det värt :-) Har inte lyckats få in några bilder men snart kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar