tisdag 3 april 2012

Slitsam dag, soligt men kallt. Tror jag gjorde axeln värre med allt jäkla klättrande men bara en dag kvar och den går i lugnets tecken ;-) Det blev ett långt pass det här, i princip 16 dagar ink resdagarna men nu är det nock. Jaja, nog om arbete.
Har ju läst en del på nätet om andra som gjort samma vandring som jag ska försöka mig på och det verkar finnas ett litet stressmoment i det hela. Platserna på de härbärgen man sover på tar slut fort, typ senast 3 på eftermiddan måste man vara vid ett för annars är det fullt, o då får man knata vidare tills man hittar plats att sova o det kan vara nån timme eller 2 bort... Känns trist om man ska behöva jaga på så jag funderar på om det går att sova ute...? Allt går ju med rätt utrustning men jag gidder ju inte bära på hur mycket som helst heller... Hmm, tja, det löser sig nog, jag får ta det som det kommer...

2 kommentarer:

  1. Haloj! Tror att det är campingar som gäller för utesova.Om du inte blir bortmotad av ilskna bönder så blir du det av deras halvvilda jyckar (De finns på riktigt,om du vill köra en Paulo C)
    Därav pannlampan, gå iväg tidigt ta en friluftsfrulle när det ljusnar, du är njutbart allena på stigen å får se dagen gry. Sen blir det livat, min syster å jag blev nästan utan sovplats 2ggr innan vi började trotsa sovmorgon.
    Måste även lägga in en varning: underskatta aldrig pensionärer med gåstavar, de kan se slitna ut och man oroar sig för hur de ska orka fram...sen rasslar det bara till å de har gått om dig å ökar takten ända fram till härbärget för att knipa sista bäddarna, så va vaksam!....eller gentlenman å vandra som sagt 2 mil till =) Glad påsk/ Kristina

    SvaraRadera
  2. Hmm detta blir spännande :-)
    Glad påsk på dig också
    Johnny

    SvaraRadera